Welkom bij Scoutinggroep Van Wassenaer Van Obdam

Land- en Waterscouting op een prachtige plek in Park de Paauw in Wassenaar.

Lid worden? Klik dan hier.

Clubhuis huren?

Wist je dat ons clubhuis ook te huur is, voor scoutinggroepen, andere jeugd-verenigingen, scholen en kinderpartijtjes?

De landscouts (meisjes en jongens van 11 t/m 15 jaar) van scoutinggroep van Wassenaer van Obdam (vWvO) hebben van 16-18 maart hun voorjaarsweekend gehad die in het teken stond van de voorbereidingen op de Regionale scoutingwedstrijden (RSW). Tijdens de RSW worden er door zo’n 60 groepjes (van scoutinggroepen uit de gehele regio) diverse activiteiten gedaan waarmee punten verdiend kunnen worden. De zes groepjes met de meeste punten mogen de regio vertegenwoordigen bij de landelijke scoutingwedstrijden (LSW).

Ter voorbereiding op de RSW zijn de landscouts tijdens het voorjaarsweekend zelf bezig geweest met het samenstellen van een maaltijd, zelf boodschappen doen en koken. Ook hebben ze geoefend met het opzetten van de tent en is er aankleding gemaakt voor centrale thema van de RSW, want ook voor de creativiteit zijn punten te verdienen. Daarnaast was er natuurlijk ook tijd en ruimte om even lekker te chillen. Al met al was het een leuk weekend en zijn de landscouts goed voorbereid op de RSW, een happening waar door de landscouts het hele jaar naar wordt uitgekeken.
Benieuwd wat er nog meer gebeurt bij scouting vWvO, of interesse om lid te worden? Kijk dan op www.vwvo.nl of stuur een email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor meer informatie.